Anna German dla wielu jest jedną z najwybitniejszych gwiazd polskiej estrady.
Nie lubiła mówić o sobie, tym cenniejsze są jej wypowiedzi rozproszone w audycjach radiowych, prasie polskiej, rosyjskiej i włoskiej, a zebrane przez Mariolę Pryzwan, od wielu lat zafascynowaną talentem Anny German, wydane w postaci książki z okazji 30-lecia śmierci piosenkarki.
Dzięki zebranym wypowiedziom, listom, prywatnym fotografiom i nieznanym dokumentom powstała biografia przypominająca autobiografię Anny German. Dowiemy się z niej, o czym marzyła, co lubiła, jak pięknie mówiła o swojej babci, matce i synku. Przeczytamy o dzieciństwie spędzonym w środkowej Azji, o studiach geologicznych na Uniwersytecie Wrocławskim, o współpracy z teatrem studenckim Kalambur, o sukcesach na festiwalach w Opolu, Sopocie, San Remo i Ostendzie. Poznamy wiele szczegółów związanych z pobytem Anny German we Włoszech, z wypadkiem samochodowym na Autostradzie Słońca i długotrwałą, heroiczną walką o powrót do zdrowia i na estradę. Dowiemy się, czym była dla niej muzyka i co myślała o szczęściu.
Poznamy Annę German piosenkarkę i wrażliwego, ciepłego, dobrego człowieka.
UWAGI:
Bibliogr. s. 239-241. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 007232 od dnia 2024-04-08 Wypożyczona, do dnia 2024-06-07
Prawdziwy portret Anny Jantar - gwiazdy polskiej estrady. W tej wyjątkowej biografii kryje się o wiele więcej niż tylko historia kariery w blasku świateł. Jaka naprawdę była Anna? O czym marzyła? Przed czym uciekała? Marcin Wilk rozmawiał z jej mamą Haliną Szmeterling i córką, Natalią Kukulską. Dotarł do tych, którzy znali Annę najlepiej i zapamiętali jej blask. Z ich opowieści wyłania się kobieta mądra, dojrzała i niezależna, gwiazda największego formatu. Kobieta, która musiała podejmować decyzje kosztem własnych marzeń, nie bała się ryzykować ani sięgać po nieosiągalne. Książka zawiera niepublikowane materiały, fotografie, dokumenty i listy. Tyle słońca to także doskonały obraz polskiej sceny muzycznej lat siedemdziesiątych, historia pełnego absurdów codziennego życia artystów zdanych wyłącznie na siebie.
UWAGI:
Bibliogr. s. 381-384. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
[rozmowy przeprowadził] Andrzej Witko ; [tł. i adiustacja tekstów angielskojęz. Marta Urbańska ; [>>] tł. i adiustacja tekstów niemieckojęz. Piotr Ujma ; lista utworów śpiewanych przez Annę oprac. Piotr Ujma, uzup. Andrzej Witko].
Black Sabbath. U piekielnych bram to obszerna i szczegółowa historia jednego z najważniejszych zespołów w historii rocka. Autor opisuje początki grupy, która powstała w Aston, na przedmieściach Birmingham, na gruzach dwóch innych formacji: The Rare Breed (gdzie występowali wokalista Ozzy Osbourne i basista Geezer Butler) i Mythology (gdzie udzielali się gitarzysta Tony Lommi i perkusista Bill Ward). Jesteśmy potem świadkami powstawania klasycznych albumów Black Sabbath i sukcesów, jakie grupa odnosiła w pierwszych latach działalności. Następnie historia robi się bardziej mroczna. Okazuje się, że zespół został oszukany przez swój management i nie ma już praw do własnych utworów. Na dodatek muzycy pogrążają się coraz głębiej w piekle uzależnienia od alkoholu i narkotyków. Odejście Ozzy’ego to początek kolejnych zmian w składzie zespołu, w którym na różnych etapach obowiązki wokalisty pełnią m.in. Ronnie James Dio i Ian Gillan. Ozzy tymczasem rozpoczyna udaną karierę solową - na tyle udaną, że jego powrót do Black Sabbath odbędzie się już warunkach dyktowanych przez niego, a raczej przez jego żonę, Sharon Osbourne, pełniącą od lat funkcję menadżera swojego małżonka.W książce znajdziemy liczne wypowiedzi muzyków i osób związanych z zespołem, udzielone autorowi tej biografii. Całość uzupełniają wkładki ze zdjęciami oraz obszerna dyskografia zespołu.
Od zespołu The Yardbirds do grup Cream, Blind Faith i The Dominos, a później pełnej sukcesów kariery solowej - pięćdziesiąt lat pracy Erica Claptona w przemyśle muzycznym wydaje się usłaną różami drogą na szczyt. Jego historia jest jednak dużo bardziej skomplikowana, przeplatają się w niej: muzyka, kobiety, uzależnienia, samochody, gitary, chwile załamania i trium
UWAGI:
W haśle nazwa właściwa autora, na stronie tytułowej pseudonim U dołu strony tytułowej oznaczenie: W.A.B. Bibliografia stron 381-382. Oznaczenia [>>] odpowiedzialności: Paul Scott ; przełożyła Dobromiła Jankowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni